27 листопада 2012 року в газеті “Урядовий кур’єр” оприлюднена постанова Кабінету Міністрів України № 1051 “Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру”. У цьому нормативному документі виписано “правила”, за якими громадяни реєструватимуть свої земельні ділянки в автоматизованій Національній кадастровій системі, де воєдино зібрані дані про всі земельні ділянки на теренах України. Нині розробники налагоджують роботу модуля автоматичної взаємодії із системою реєстрації нерухомого майна Мін’юсту.
– Завдяки автоматизованій Національній кадастровій системі ми зможемо налагодити комфортне обслуговування громадян та уникнути черг у територіальних органах Держземагентства, з’ясувати, де є помилки. Крім того, люди зможуть отримати більшість довідок чи витягів день у день. Бо система електронна, база єдина, а тому кадастровий реєстратор без проблем зможе за заявкою надрукувати її з єдиної бази, – зазначив голова Держземагентства України Сергій Тимченко.
Прийняття постанови забезпечить реалізацію положень Закону “Про Державний земельний кадастр” щодо гарантування прав власників і землекористувачів, здійснення землеустрою, контролю за використанням земель, регулювання земельних відносин та управління земельними ресурсами; організацію раціонального використання та охорони земель; інформаційне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, зацікавлених фізичних та юридичних осіб актуальними відомостями про землю.
Порядок ведення Державного земельного кадастру є необхідним елементом подальшого розгортання кадастрової системи. Постанова вступає в дію одночасно з набуттям чинності Закону України “Про Державний земельний кадастр” – з 1 січня 2013 року.