Відділ державної експертизи забезпечує проведення державної експертизи землевпорядної документації. Фахівці земельного відомства досліджують, перевіряють, аналізують та оцінюють об’єкти експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства. Сама документація перевіряється на відповідність встановленим стандартам, нормам і правилам.
Питання державної експертизи землевпорядної документації регулюються Земельним кодексом України, Законом України «Про державну експертизу землевпорядної документації» та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у сфері державної експертизи.
Відділом державної експертизи за період з 01.04.2018 по 01.10.2018 було прийнято на обов’язкову, первинну державну експертизу 130 документацій із землеустрою для проведення державної експертизи.
З них: 64 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок (35 – погоджено, 29 – на доопрацювання) та 65 технічних документацій по розрахунку нормативно-грошової оцінки земельних ділянок (49 – погоджено, 16 – на доопрацювання), 1 проект щодо зміни меж населеного пункту – повернуто на доопрацювання.
До відділу державної експертизи повернулося з доопрацювання 111 об’єктів державної експертизи. З них: 40 проектів землеустрою з яких – 20 об’єктів було погоджено, 20 – на доопрацювання та 60 технічних документацій по розрахунку нормативно-грошової оцінки земельних ділянок (42 – погоджено, 18 – на доопрацювання), 11 проектів щодо зміни меж населеного пункту (5 – погоджено, 6 – повернуто на доопрацювання).
Сума коштів, зарахованих до бюджету від надання адміністративних послуг складає 35411,47 тис. грн.
До Держгеокадастру України на обов’язкову, первинну державну експертизу було направлено 19 проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та 11 технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель.